keskiviikko 3. elokuuta 2016

Lumenen pikameikit

Lumenella on pari meikkituotetta, joilla saa tehtyä meikkipohjan todella nopeasti ja helposti. Kesähelteellä meikki ei pysy kauaa, joten helppous on ollut avainsana. Eka tuote on Lumenen Longwear Blur meikkipuuteri. Siitä onkin jo vierähtänyt useampi vuosi, kun olen käyttänyt meikkipuuteria edellisen kerran. Yleensä olen kokenut meikkipuuterit liian kevyiksi tai ne jättävät kasvoille liian meikatun pinnan. Sellaista hyvää välimuotoa en ole löytänyt, ja toisaalta taidan tykätä enemmän perinteisistä meikkivoiteista kuin puuterisista versioista.


Sain Livboxin mukana meikkipuuterista vaaleimman sävyn 0 Valon hehkua, joka ei silti ihan kalpeimmille sovi, mutta väri on kuitenkin minulle hyvän keltapohjainen. Meikkipuuteria voi käyttää pakkauksen mukana tulevalla vipalla tai kevyemmin siveltimellä. Vippaan sipaistuna meikkipuuteri näyttää pelottavan harmaalta, mutta onneksi se ei ole sitä kasvoilla. Meikkipuuteri ei peitä kuin erittäin ohuesti, joten jos haluaa enemmän peittävyyttä ja sitä luvattua blurraus-efektiä, niin suosittelen laittamaan tätä meikkivoiteen päälle. Silloin meikkipuuterin ominaisuudet tulevat parhaiten esiin.


Bright Now Vitamin C BB-voide meinasi jäädä parin testailun jälkeen käyttämättä, koska sävy tuntui vähän tummalta. 00 Fair ei ole aivan vaaleimmasta päästä ja on punertava värimaailmaltaan, mutta nyt kesällä tätä on tullut käytettyä ahkerammin. BB-voiteiden paras puoli on ehdottomasti rentous. Voide levittyy ihan sormin tosi helposti, ja silti se peittää enimmät virheet jättäen ihon kuulaaksi.

Voide tuntuu myös hoitavalta, joten olen voinut käyttää tätä ihan pelkästään ilman kosteusvoidetta. Näppärällä tuotteella saa siis kerralla kosteus- ja meikkivoiteen. Molemmissa Lumenen tuotteissa on muuten myös aurinkosuoja, kuten myös seuraavassa tuubissa.


Natural Coden CC-voide lupaa mattaisuutta, vähentää ihon punaisuutta, on öljytön ja sisältää aurinkosuojan 20. Aurinkosuoja ja mattaisuus ei yleensä mahdu samaan tuubiin (toki on poikkeuksia), eikä tämänkään tuotteen kohdalla se ole aivan nappisuoritus. Kuten BB-voide, niin myös CC-voide on ominaisuuksiltaan kosteusvoidemainen, joten en odottanutkaan erityisen mattaa ihoa. Pigmenttiä voiteessa on sen verran, että ihon sävy tasoittuu ja peittävyys on luonnollisen kevyttä. Peittävyyden vertailussa Lumenen BB-voide on selvästi parempi, mutta CC-voiteella on paremmat sävyt tarjolla.

Natural Code on ollut kesän ykköstuotteeni, kun ulkona on kuuma ja olen halunnut ohutta voidetta iholleni. Rusketuksen takia valitsin sävyn 2 Nude, joka on vähän tavallista tummempi kuin mitä yleensä käyttäisin. Tuubissa on kokoa vain 25 ml, mutta toisaalta ehkä ehdin käyttää tämän kesällä. Ja voin hankkia vaaleamman sävyn 1 talvea varten. 


Kaksi ekaa tuotetta on tullut Livboxin mukana, joten monelta löytyy varmasti kokemuksia niistä. Tykkäsitkö blurraavasta meikkipuuterista tai kiinnostaako BB-jutut vielä? Uskon, että BB-voiteet tulevat vielä näkymään blogeissa, vaikka monesta ne voivat tuntua jo loppuun kalutulta aiheelta. Itseäni ainakin kiinnostaisi korealaiset BB-voiteet, ja siinä maailmassa riittääkin testailtavaa :)

10 kommenttia:

  1. En ole vielä kokeillut tuota blurraavaa meikkipuuteria. Otan sen varmaan syksyllä käyttöön, nyt kesällä on turha tehdä hirmu raskasta meikkiä. Käyttäisin sitä siis meikkivoiteen päällä. Lumenen CC-voiteesta olen kyllä tykännyt, ihan huippunopea tuote aamuihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksinään meikkipuuteri ei tosiaankaan peitä juuri mitään, joten se ei riitä mulla lainkaan yksinään. CC-voide onkin tuote, jonka olisin voinut tähän listaan laittaa, koska se on yksi suosikkini myös :)

      Poista
  2. BB-voide oli aikoinaan tosi iso suosikki, taisin käyttää sen kesän kun tuli markkinoille sitä pelkästään. Talvella vaalein sävy on jopa mulle liian tumma. :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä mun sävy taitaakin olla vaalein, ja se on liian tumma jopa pienen rusketuksen kanssa, mutta sävy kuitenkin sulautuu ihoon riittävän hyvin :)

      Poista
  3. Natural Coden voidetta en olekaan kokeillut, mutta kaksi muuta ovat ehdottomasti lemppareita! Etenkin BB, olen tuota kuluttanut useita tuubeja. Seuraavaksi tekisi mieli kokeilla sitä kosteuttavampaa versiota. Nyt kun sävyjäkin on kolme. Ennen oli vain supertumma ja tuo punapohjainen, joka ei omalle keltanaamalleni sovi yhtään. Puuterikin on pätevä, mutta viimeistelypuuterina. Meikkiä en ole sillä edes kokeillut tehdä.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle BB-voiteet kuuluvat etenkin kesään, kun haluan vain helpon ja nopean meikin. Mutta saa nähdä kuinka talvella käy, koska tuntuu, että olen innostunut BB-voiteista taas uudestaan. Meikkipuuterissa ei peittävyys riittäisi lainkaan, että tekisin sillä meikkipohjan kokonaan :)

      Poista
  4. Mä käytän BB-voiteita ympäri vuoden, tai no, viime aikoina olen suosinut ehkä enemmän CC-voiteita. Mun mielestä ne on lähes sama asia, tai CC-voiteet on yleensä ohuempia ja tästä syystä taidankin tykätä niistä aavistuksen BB-voiteita enemmän :) Korealaiset BB- ja CC-voiteet ovat herättäneet minunkin kiinnostuksen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on lähinnä kokemusta vain Lumenen CC ja BB-voiteista, enkä ole huomannut näissä hirveästi eroja. Paitsi, että tuo Natural Coden CC-voide on ollut tosi kevyt verrattuna Lumenen CC-voiteeseen :)

      Poista
  5. Ei ole tullut kokeiltua Lumenen BB-voiteita. Olen käyttänyt jonkin aikaa paljon kehuttua Misshan BB-voidetta. En ole BB-voiteiden ystävä, mutta Misshan voide on laadukas. Se levittyy aivan mahdottoman nätisti ja vaivattomasti. Peittää hyvin, pysyy paikoillaan, ja lisäksi tuoksu on todella miellyttävä. Kyllä korealaiset osaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen joskus kauan sitten kokeillut jotain Misshan BB-voidetta, mutta siihen taisi jäädä korealaisten voiteiden testailut. Nyt kyllä tekisi mieli tutustua niihin taas :)

      Poista