perjantai 13. tammikuuta 2023

Coxir Green Tea BHA Clear Toner - kuoriva kasvovesi

Ihon kuorinta on minulle melkoisen tärkeää. Ihoni muuttuu nopeasti karhean tuntoiseksi, eikä silloin ihonhoitotuotteet imeydy kunnolla. Kuorin kasvoni mieluiten hapoilla, ja etenkin sekaiholle sopivalla BHA-hapolla, koska se tehoaa hyvin tukkeutuviin ihohuokosiin. 

Coxir Green Tea BHA Clear Toner kuulosti hyvältä, koska sitä kehuttiin monissa arvosteluissa hellävaraiseksi. Aiemmin minulla oli käytössä The Ordinaryn glykolihappokasvovesi (AHA-happoa siis), joka tuntui liian tehokkaalta. Ihoni jäi helposti punaisen helottavaksi, ja tuntui kuivalta.



Coxirin kuoriva kasvovesi taas tuntui alkuun liian alitehoiselta. Kaadoin sitä sopivasti pumpulilapulle ja pyyhin kasvot. Fiilis oli iholla todella hoitava ja kasvoveden koostumus onkin hiukan öljyinen. En kuitenkaan saanut kuorivaa vaikutusta iholle. Kasvoni tuntuivat kasvoveden käytön jälkeen edelleen karhealta. 

Aloin käyttämään kasvovettä käsien kautta. Kaadoin siis nestettä reilusti kämmeniin ja siitä taputtelin tuotteen iholle. Tällä tavoin sain sitä riittävästi kasvoilleni, jotta myös happojen kuoriva vaikutus tuli esiin. 

Uskoisin siis, että Coxirin kasvovesi sopii monelle. Se ei ole liian tehokas kuivalle iholle, mutta myös vaativampaan makuun se toimii sopivalla annostelulla. Saan tällä ihoni tekstuuriin sileyttä, kirkastusta ja huokosiin puhdistusta.


Kokonaisuudessaan antaisin Coxirin kasvovedelle arvosanan 4/5. Hoitavuudesta tulee plussaa, vaikka se onkin kuoriva kasvovesi. Tuoksu on vähän epämiellyttävä, muttei jää iholle haisemaan. Kuorintateho on siis hellä, jos käytät tätä "normaalin" määrän kerrallaan.

Coxir Green Tea BHA Clear Toner maksaa noin 19,90 € / 150 ml.


perjantai 16. joulukuuta 2022

Bybi Bakuchiol yövoide - kevyt mutta hoitava


Olen viime aikoina innostunut bakuchiolia sisältävistä tuotteista. Sen teho pitäisi vastata retinolia, mutta hellävaraisemmin ja ilman ongelmaa auringolle altistumisesta. 

Tämä on ollut itselläni aina suurin huoli, kun olen käyttänyt retinolia ikääntymisen hidastamisessa. Mitä jos aurinkovoiteeni ei suojaakaan tarpeeksi tai kuluu liikaa päivän aikana, jolloin retinoli tekeekin hallaa iholleni. Ainakin jatkossa aion kevät- ja kesäaikaan tarttua mieluummin bakuchioliin. Sen verran olen tykännyt Bybin Skin Restore Lightweight Night Cream yövoiteesta.

 

Bybin yövoide on luvatun mukaisesti sopivaa myös rasvaisemmalle iholaadulle. Koostumuksessa on sopivasti täyteläisyyttä, mutta silti se on mukavan notkeaa eikä liian tuhtia. Olen käyttänyt voidetta reilun herneen kokoisen palleron, joka riittää kasvoille sekä kaulalle.

Näin talvella voisin kuvitella käyttäväni tätä myös päivällä, koska ihoon ei jää mitään epämukavaa kiiltoa tai tahmaa. Voide imeytyy siis tosi hyvin ja on myös tarpeeksi kosteuttava yövoiteeksi.

Ihoni näyttää käytön aloittamisen jälkeen heleämmältä ja raikkaammalta, ja ennen kaikkea pehmoiselta. Uskon, että Bybin bakuchiol-voiteesta voisi tykätä useampi eri ihotyyppi, joka kaipaa myös anti-age-ominaisuuksia iholleen.



Olen siis tykästynyt Bybiin, enkä pelkästään vain kivan violetin pakkauksen takia. Se on mukavan piristävä, koska käytän niin paljon The Ordinaryn tyylisiä valkoisen kliinisiä pakkauksia.

Bybin Bakuchiol yövoide maksaa noin 29,90 €. 


perjantai 25. marraskuuta 2022

Bioearth Elementa niasiiniamidiseerumi - ihohuokosten supistaja

Bioearth on uusi italialainen luonnonkosmetiikan merkki, jolta löytyi oikea tuote minun tarpeisiin. Halusin ostaa niasiiniamidiseerumin, josta saisin apua sekaihoni hoitoon. Haluan napakoittaa huokosia ja vähentää kiiltelyä, johon niasiiniamidi ja sinkki ovatkin hyviä ainesosia. Kyseessä on siis Bioearth Elementa Niacinamide 10% + Zinc 1% boosteri (eli seerumi).

Kävin pitkästä aikaa Ruohonjuuressa, josta tätä merkkiä löytyi helposti. Monesti ajatellaan, että netistä tilaaminen on kätevää. Mutta tuleehan siitäkin odottelua, pakettiroskaa ja muuta, joten joskus on vain kätevä käydä "oikeassa" kaupassa.


Niasiiniamidi on todella hyvän kuuloinen raaka-aine. Se auttaa jo mainittuihin ongelmiini sekaihon kanssa, joka nopeasti rasvoittuu sekä huokoset ovat apposen auki. Minulla on luonnostaan isot ja avonaiset huokoset, joten pienikin apu on tarpeen. 

Bioearthin seerumi on hyvin kevyttä. Ei aivan valuvaa vettä koostumukseltaan, mutta se on helposti imeytyvä ja raikkaan tunteen jättävä. Tässä on myös hyaluronihappoa, joka lisää seerumiin kosteuttavuutta. Tuoksu on hyvin konstailematon ja luonnollinen, eli ei hajustettu.


Muutaman viikon käytön jälkeen huomaan jo, että huokoseni ovat napakammat ja ihoni näyttää jotenkin sileämmältä. Olen aiemminkin käyttänyt niasiiniamidia muistaakseni The Ordinarylta, mutta Bioearth tuntuu paljon tehokkaammalta. Näen parannusta ihossani, ja ainakin nyt tuntuu, että tässä on seerumi joka lunasti lupauksensa.

Bioearth Elementa Niacinamide 10% + Zinc 1% seerumi maksaa noin 14 €. Pipettipullon koko on 15 ml.