tiistai 26. toukokuuta 2015

Puuteria puuteria

Esittelen kolme suosikkiani edullisen hintaluokan puutereista. Testissä on Rimmel Stay Matte, Lumene Natural Code Shine & Redness Eliminator ja Essence All About Matt!.


On kulunut varmaan jo reilut kymmenen vuotta, kun ekaa kertaa ostin Rimmelin Stay Matte puuterin. Puuterin suosio varmasti perustuukin edulliseen hintaan ja helppoon saatavuuteen. Ostan aina sävyn 001 Transparent. 001 on vaalea sävy, mutta tästä kuitenkin tulee hiukan väriä kasvoille. Stay Matte lisää vähän peittävyyttä, mutta antaa mattaisen ja luonnollisen lopputuloksen. Hinta on noin 8 €.


Lumene Natural Code Shine & Redness Eliminator on nykyään CC Color Correcting puuteri, mutta muuten tuote on tainnut pysyä samana. Puuterin punertava puoli vähentää ihon kiiltoa ja vihreä puoli punaisuutta. Olen päätynyt käyttämään enemmän vihreää puolta, joka hieman neutralisoi punertavuutta. Punertava puoli on taas liian punainen iholleni, mutta kevyesti käytettynä ja vihreään puuteriin sekoitettuna se menettelee. Kiillon estämiseen oikein hyvä puuteri. Hinta on noin 8,90 €.


Essencen All About Matt! puuteri sopii jokaiselle vitivalkoisesta väristä huolimatta. Olen jo vuosia sitten mieltynyt tälläisiin värittömiin puutereihin, koska ei tarvitse miettiä onko väri sopiva kasvoille. Pelottavan valkoinen puuteri sulautuu kasvoihin ilman, että näyttää kalpealta haamulta. Tykkään Essencen puuterista mattaisuuden takia, mutta tässä on myös hieman HD-efektiä, joka siloittaa kasvoja.

Rasian sarana meni minulla ensimmäistä kertaa rikki, vaikka olen tätä puuteria jo useamman pakkauksen käyttänyt. Hinta on 2,95 € Kosmetik4Less-kaupassa.


Essence on näistä kolmesta suosikkini, jota tulee aina ostettua jemmaan. Ehkä ainoa miinus All About Matt! puuterissa on nopea kuluminen. Lähes päivittäisessä käytössä olen saanut puuterin loppumaan kahdessa kuukaudessa, joka on minulle todella lyhyt aika.

13 kommenttia:

  1. Stay Matte kuuluu omiinkin pitkäaikaisiin suosikkeihin! Yksi harvoista markettikosmetiikan tuotteista, joka on pysynyt käytössä jo melkein 10 vuotta :) Lumenen puuteri odottelee mulla vielä testaustaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rimmel on varmasti monen ensimmäinen puuteri, enkä yhtään ihmettele, vaikka se jäisikin vakikäyttöön. Oikein hyvä puuteri hinta-laatusuhteeltaan :)

      Poista
  2. Oho, aikamoista kulutusta, kahdessa kuukaudessa. :o Ootko katsonut onko tossa ihan normi puuterin verran tuotetta vai onko vaan sellaista koostumukseltaan, että kuluu nopsaan? :) Mutta onhan toi edullinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Essence onkin muita selvästi pienempi, koko 8 g. Rimmel on isoin 14 g ja Lumenen 10 g :)

      Poista
    2. Aha, no sitten ei mikään ihmekään. ;)

      Poista
  3. Rimmelin Stay Matte puutereita on täälläkin tullut käytettyä useampia kappaleita. Ensimmäisellä ostokerralla yllätyin kyllä todella positiivisesti tosta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos saisi rasiaan vielä saranakannen niin se olisi aika täydellinen :)

      Poista
  4. Mä oon taas huomannut että toi Rimmelin puuteri olis jotenkin karkeempaa rakenteeltaan kuin muut käyttämäni puuterit. Kun vertaa esimerkiksi omaan lemppariin Lumenen puuteriin, on Lumenen tuote hienojakoisempaa. En sen takia pidä Rimmelin tuotteesta, sillä tuntuu että se paakkuuntuu naamalla päivän mittaan, toisin kuin Lumenen tuotteella tulee siistimpi "ohuempi" lopputulos. Silti toisinaan erehdyn ostamaan Rimmelin Stay Matte -puuterin halvan hinnan perässä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta, kun mietin vaikkapa Essencen ja Rimmelin eroa. Essencen on mun mielestä paljon silkkisempää, mutta tykkään Rimmelistäkin ja mulla se toimii yhtä hyvin :)

      Poista
  5. Mun tarvii tota essencen puuteria kyllä ostaa kun Poriin seuraavan kerran meen.

    VastaaPoista
  6. All about matt! on myös uusi puuterisuosikkini. Tätä ostan ehdottomasti lisää. Rimmelin Stay matte on taas vanha tuttu. Tarjouksista tulee välillä hankittua, vaikka pakkaus/rasia onkin Rimmelissä huono.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Essence on mulla ollut käytössä jo pari vuotta, ja aina ostan sitä uudestaan. Rimmel tosiaan kaipaisi paremman pakkauksen :)

      Poista