lauantai 21. maaliskuuta 2015

Vaatteita ja Korresia

Nuorempana olin todella kova haalimaan vaatteita ja turhia ostoksia kertyi kaapit täyteen. Nykyään olen tarkkakatseinen vaateshoppailija. Näen nopealla vilauksella onko vaateliikkeessä jotain minua kiinnostavaa. Aika usein totean, ettei kaupoista löydy mitään mikä saisi minut innostumaan. Jos jotain kivaa löytää, niin sitä kannattaa ostaa vaikka kaksi kappaletta. Etenkin farkkujen kohdalla tämä on totta.


En tykkää vaatekaupoissa kiertelystä ja inhoan vaatteiden sovittelua etenkin talvisin, kun hiki virtaa jo pelkästä kaupan sisällä kävelystä talvikamppeet päällä. Voihan vaatteita tietenkin tilata netistä, mutta liian usein niitä joutuu palauttamaan takaisin. Sitten pitää vielä odottaa rahojen palautumista tilille viikkojen ajan, koska en ikinä osta laskulle ihan periaatteesta. Hoksasin siis jossain vaiheessa, että olen siirtynyt vaatteista kosmetiikan ostamiseen.


Kosmetiikkaa on paljon helpompi ostaa ja tilata etenkin netistä. Vähän googlailua ja arvostelujen lukemista, klik, tilaus on matkalla. Joskus tulee virheostoksia tai tuote rikkoutuu matkalla, mutta vahingoittuneista tavaroista saa rahat takaisin. Koskaan mikään nettikauppa ei ole pyytänyt lähettämään rikkoutunutta tuotetta takaisin, koska se olisi rahojen tuhlausta kaupalle. Yleensä riittää vain ilmoitus rikkoontumisesta tai kuva todisteeksi.


En käytä kosmetiikkaan mitään hurjia summia, vaikka rahaa kuluu tavallista kuluttajaa enemmän. Jostain lehdestä bongasin luvun 170 €. Sen verran tavallinen nainen kuluttaa vuodessa rahaa kosmetiikkaan. Minulle tuo summa ei riitä mitenkään, mutta koen esimerkiksi vaateostoksien vähäisyyden kompensoivan kosmetiikan ostamista. 

Kuvituksena viimeisimmät vaateostokseni moneen kuukauteen, Korresin tilaus ja yksi Apivitan huulivoide.

8 kommenttia:

  1. Olen huomannu, että mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän jaksaa vaatekauppoja kierrellä. Mullakin menee enemmän rahaa kosmetiikkaan, jo ihan siitäkin syystä että nykyään ostan melkein kaikki vaatteet (netti)kirppiksiltä (lukuunottamatta urheilu-, yö-, ja alusvaatteita)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostan tosi paljon alennusmyynneistä, jolloin voi tehdä hyviä löytöjä. Nämä kuvissa näkyvät vaatteet olivat normaalihintaisia, mutta siitä olikin jo ehtinyt kulua monta kuukautta, kun olin viimeksi jotain ostanut.

      Poista
  2. Mä olen samanlainen kuin sä :) Ostelin myös nuorena paljon vaatteita (joista suurin osa jäi hintalappuineen makoilemaan kaappeihin), mutta nykyään ostan uusia vaatteita todella harvoin ja silloinkin harkitsen ostokseni tarkkaan. Ostan siis enemmänkin tarpeeseen. Kaupoissa en juurikaan kiertele, paitsi Sokoksen kosmetiikkaosastolla ;) Kosmetiikkaan satsaan edelleen paljon. Tuo 170€ vuodessa ei riittäisi mihinkään. Mulla tuo summa tuntuu menevän keskimäärin jo kuukaudessa :D

    Ps. Tosi kivat kuvat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :). Harkitsevuus on todellakin sana, joka kuvaa vaateosteluani. Saatan pitkään etsiä vaikkapa juuri sitä parasta talvitakkia, jota käytänkin sitten monta vuotta. Ennen olisin ostanut ekan kivan ja taas olisi seuraavana talvena pitänyt etsiä uusi.

      Poista
  3. Oon samanlainen nuorena ostelin tosi paljon vaatteita, nykyisin tosi harvoin ja harkiten. Lisäksi mulla ei ole vaatteisiin enää sellaista intohimoa kuin silloin, kunhan näyttää suht siistiltä, on mun tyylinen ja istuu ok, niin riittää. :D Mutta kosmetiikka... no se on vaan niin paljon helpompaa. :D Lisäksi perustelen itselleni kosmetiikan ostamista usein sillä, etten polta, en syö ulkona, paitsi pari-kolme kertaa vuodessa, enkä käy muutenkaan ulkona. Juu, juu selityksiä, mutta kuitenkin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoja perusteluja käytän itsekin kosmetiikan ostamisen suhteen, koska muuten rahankäyttöni on hyvin tarkkaa. Jokaisella on varmasti joku asia/harrastus, joka kuluttaa rahaa ja minulle se on kosmetiikka. Yksi rahareikä on parempi kuin monta isoa :)

      Poista
  4. Ah Korres, niin ihania juttuja Korresilla. Vein tänään ystävällekin tuliaisina Korresia. :) Hyviä unia. <3

    VastaaPoista